-
Geld dat je leent voor een verbouwing of verduurzaming van je huis of bouw van je nieuwbouwhuis heb je meestal niet direct nodig. Daarom zetten we dit geld voor je in een bouwdepot. Dit geld kun je gebruiken om verbouwkosten of de bouw van een nieuwbouwhuis te betalen. In Mijn Robuust upload je gemakkelijk rekeningen, kun je veranderingen doorgeven en het saldo van je bouwdepot controleren. Wij betalen de rekeningen dan met het geld dat voor jou in het bouwdepot staat. Lees meer over het bouwdepot.
-
Is je verbouwing niet binnen de geldigheid van het bouwdepot afgerond? Bijvoorbeeld doordat bouwers of aannemers niet op locatie konden zijn? Wij bekijken jouw persoonlijke situatie. Neem contact op met Team Robuust.
-
Je kan je hypotheek verhogen voor een verbouwing via een onafhankelijk adviseur die Robuust Hypotheken aanbiedt. Robuust Hypotheken geeft zelf geen hypotheekadvies.
-
Je kunt gebruikmaken van het bouwdepot wanneer wij van de notaris een kopie van de getekende hypotheekakte ontvangen. Enkele dagen na het ingaan van je hypotheek krijg je een brief thuis met een registratiecode en instructies om Mijn Robuust te activeren. Via Mijn Robuust declareer je vervolgens gemakkelijk rekeningen.
-
Over het geld in je bouwdepot krijg je van ons rente. De hoogte ervan is gelijk aan de hypotheekrente die je betaalt. Verleng je het bouwdepot? Dan krijg je geen rente meer van ons.
-
Is je verzoek nog niet beoordeeld? Bel dan naar 010-242 1590 om het verzoek te annuleren.
-
Een veelvoorkomende reden is dat je minder dan 50 procent van de rubriek hebt verbruikt. Wil je deze rubriek alsnog veranderen? Dan kunnen wij extra documenten bij je opvragen. Zoals een nieuw taxatierapport van dezelfde taxateur die jouw woning eerder getaxeerd heeft.
-
Zodra we je hebben geïnformeerd dat de rubrieksverandering akkoord is kun je declaraties indienen. Je ontvangt deze bevestiging in de berichtenbox van Mijn Robuust.
-
Wil je jouw verbouwplan/rubrieken tussentijds veranderen? Je hebt hiervoor toestemming van ons nodig. Ga in Mijn Robuust naar ‘Verbouwplan wijzigen‘ en vul de gegevens in. Vervolgens beoordelen wij het nieuwe verbouwplan. Wij kunnen vragen om extra informatie, zoals een nieuw taxatierapport of aanvullende verklaring van dezelfde taxateur die jouw woning eerder heeft getaxeerd. Het verwerken van dit verzoek duurt ongeveer 10 werkdagen.
-
Je kunt je rekeningen eenvoudig online indienen via Mijn Robuust. Hiervoor upload je een foto van bonnen en facturen. Wij betalen de rekening vervolgens met het geld dat in het bouwdepot staat. Dat kan aan jou zijn als je het geld hebt voorgeschoten. Of rechtstreeks aan de aannemer of leverancier.
-
Geef bij het insturen van de declaratie via Mijn Robuust aan welk bedrag we uit welke rubriek moeten uitbetalen. Voeg hierbij de verzamelfactuur toe.
-
Is je declaratie nog niet beoordeeld en kom je erachter dat deze fout is? Dan kun je dit annuleren door te bellen naar 010-242 1590.
-
Hier kunnen twee redenen voor zijn:
- We kunnen de kosten niet uit het bouwdepot uitbetalen omdat ze niet waardevermeerderend zijn.
- Er is niet voldoende geld meer in de rubriek van het bouwdepot. In dat geval betalen we enkel het bedrag dat over is uit.
-
Het kan zijn dat de rekening en/of factuur niet voldoen aan de voorwaarden. Je vindt de afwijsreden in de berichtenbox van Mijn Robuust. In het bericht staat ook waar je rekening mee moet houden bij het opnieuw indienen van de rekening en/of factuur.
-
Voor de maatregelen die vallen onder Energiebesparende Voorzieningen en Energiebespaarbudget verwijzen we je naar de website van NHG. Op deze pagina vind je alle informatie over deze maatregelen.
-
We beoordelen je declaratie binnen 6 werkdagen. Is je declaratie goedgekeurd? Dan betalen wij het geld binnen 1 werkdag uit. Als je declaratie niet wordt goedgekeurd laten we je dit weten. Zodra je declaratie is beoordeeld, ontvang je een notificatiemail dat er een bericht klaarstaat in Mijn Robuust.
-
Houd je aan de regels hieronder:
- Bij bestaande bouw moet het aflever- of factuuradres gelijk zijn aan het onderpandadres. Bij nieuwbouw mag dit ook het correspondentieadres zijn.
- De gegevens van de leverancier moeten op de factuur staan: handelsnaam, KvK-nummer, BTW-nummer en factuurnummer.
- Uit de factuur moeten we op kunnen maken wat je gekocht hebt of welke werkzaamheden je hebt laten uitvoeren. Wordt er in de factuur verwezen naar een offerte? Upload deze dan ook.
- De datum op de factuur ligt na de datum van het ontvangen renteaanbod.
- Een offerte uploaden kan ook. Daar moet wel een betaalbewijs bij zitten. We keren alleen uit als we zien dat je ook hebt betaald.
Heb je een aankoop gedaan bij of werkzaamheden laten uitvoeren door een bedrijf buiten Nederland? Houd dan ook rekening met het volgende:
- Heeft het bedrijf geen Nederlands bankrekeningnummer? Dan moet je de factuur eerst zelf betalen. Upload de factuur met het betalingsbewijs als bijlage bij jouw declaratie. Geef hierbij aan dat je deze declaratie aan jezelf laat uitkeren.
- Upload een duidelijke (leesbare) factuur waar de volgende gegevens op staan: handelsnaam, BTW-nummer en factuurnummer.
- We accepteren alleen facturen in het Engels of Duits. Vermeld bij een factuur uit Duitsland: ‘Rechnung’ en bij een Engelse factuur ‘Invoice’.
-
Declaraties per e-mail of post kunnen tot uiterlijk de derde week van december aangeleverd worden als je nog voor 1 januari geld wilt ontvangen en/of de aannemer wil betalen. Voor declaraties via Mijn Robuust kan dat 5 werkdagen later ook nog.